Virtual classrooms vs. Webinars: 3-0
februari 9, 2017
3 valkuilen van live online trainingen (en zo voorkom je ze)
maart 15, 2017

Waarom medewerkers online laten trainen vaak op een mislukking uitloopt

De meeste organisaties willen het: hun medewerkers online laten trainen. Ze zien de enorme voordelen die dit biedt; het personeel hoeft niet lang van het werk te zijn, er zjjn minder problemen met de bezettingsgraad en de de kosten zijn lager.

Toch mislukken de overgangstrajecten naar live online leren vaak. Dat merk ik steeds weer opnieuw bij de organisaties die ik hierin adviseer. Ik zie de volgende problemen regelmatig terugkomen:

  • Trainers of inhoudsdeskundigen kiezen er niet echt voor, of durven het niet omdat ze het eng vinden voor de camera. Ze verkiezen het vaak om gewoon voor de groep te staan, zoals ze dat gewend zijn.
  • Ze worstelen met de techniek, omdat ze niet iemand in huis hebben die precies weet hoe de tools werken en wat de randvoorwaarden zijn waar je rekening mee moet houden. Ze balen ervan als ze klachten krijgen over het geluid, het beeld, etc.
  • Deelnemers klagen dat ze niet goed voorbereid zijn op het werken met virtual classrooms, (waarin je de online training krijgt) Je hoort dat ze het eng vinden en de juiste knoppen niet weten te vinden.
  • Je hebt trainers die het wel willen, maar niet weten hoe ze een goed trainingsontwerp moeten maken en de training vervolgens online kunnen geven.

Misschien herken je deze of andere punten in je eigen organisatie en wil je hieronder een reactie geven?

Het kan ook anders. Ik heb een gratis workshop ontwikkeld voor organisatie die de overgang naar online trainen vlekkeloos willen laten verlopen. Geïnteresseerd? Meld je hier aan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.