Voor veel opleiders en trainers is succes een relatief begrip
Vorige week had ik weer zo’n gesprek.
Een gesprek met een succesvolle opleider. Een strategiegesprek, of hoe we dat dan ook maar noemen, in elk geval een gesprek waarin ik luister en meekijk naar mogelijkheden voor verandering.
Het afgelopen jaar merkte ik dat het woord ‘succes‘ bij mijn klanten vaak betrekkelijk is.
Wat is succes?
Want, is succes het gezien worden als expert en het hebben van een volle agenda en een hoge omzet?
Voor het grootste deel van mijn klanten in 2018 is dat niet zo.
Wat zij als succesvol definiëren?
Tijd! Het hebben van meer tijd.
- Om meer klanten nog beter te kunnen helpen.
- Om meer impact te hebben binnen organisaties
- Om met nieuwe diensten als bedrijf te kunnen groeien
En tijd om meer te kunnen genieten,
Niet meer in het weekend de administratie en voorbereidingen voor de volgende week doen, en ook eens lekker je benen op de bank kunnen leggen zonder agenda in je hoofd.
De volle agenda is voor veel van mijn klanten een belemmering om te kunnen groeien. Ze lopen vast en blijven ronddraaien in de vicieuze cirkel van wensen en dromen.
Hoe ziet jouw agenda er uit?
Stel je eens voor dat jouw agenda er net zo uit zou zien als die van mij?
Met naast het intensief coachen en adviseren van mijn klanten voldoende tijd voor:
- het lezen van boeken
- het bijhouden van vakliteratuur
- het ontwikkelen van content
- volgen van opleidingen
- met mijn man en hond door Europa trekken met onze camper
- om mijn kinderen te helpen met de groei van hun bedrijven
- en, misschien wel het belangrijkst, tijd hebben voor mijn kleinzoon.
Een van de onderwerpen tijdens het Businessmodel event op 8 maart in Steenwijk is de factor tijd. Hoe breek je los uit die cirkel van wensen en dromen en creëer je ruimte voor meer impact en meer geluk in je leven. Meer informatie en aanmelden kan hier.