BUSINESSMODELLEN

Nieuwe manieren om waarde te creëren en leveren.

Een nieuw businessmodel ontwikkelen voor opleiders, trainers, consultants en interim-managers 

Jij bent werkzaam als zelfstandig opleider, consultant, adviseur of interim-manager

En je wilt meer weten over de mogelijkheden van andere business- of verdienmodellen.

Dan neem ik een aantal mogelijkheden voor jouw bedrijf met je door.

Of lees hier even verder over wat dat nou eigenlijk zijn, businessmodellen.

We hebben het over de manier waarop een onderneming waarde creëert en levert aan klanten.

Er kunnen veel redenen zijn om je businessmodel eens onder de loupe te nemen. Ik help je daar graag bij. 

Veranderende omstandigheden die kunnen zorgen voor behoefte aan een ander business-of verdienmodel:

  • Een veranderende markt
  • Een volle agenda 
  • Mee klanten willen helpen
  • Meer omzet willen maken 
  • Andere behoeftes van klanten
  • Vernieuwde technologieën
  • De concurrentie voor willen blijven
  • Vervoer-file problematiek
  • Duurzaamheid
  • Arbeidsmarkt
  • Wet- en regelgeving

Maar er kunnen ook persoonlijke omstandigheden ontstaan waardoor er iets moet gebeuren.

Programma

Half jaarprogramma speciaal voor succesvolle opleiders, trainers, consultants en interim-managers.

Het programma bestaat uit zes modules:

Een blauwdruk van al jouw kennis, vaardigheden en ervaring en je mission statement, op basis waarvan je verder kunt om een nieuw businessmodel te ontwikkelen. Je eigen mission statement met alle zaken die voor jou belangrijk zijn.

Een businessmodel dat past bij jouw kennis, vaardigheden en bij je mission statement. Het businessmodel is het fundament van je bedrijf. En het verdien- of winstmodel is de manier waarmee je geld met je expertise gaat verdienen. 

Tijd en geld verspillen daar houdt niemand van, en in deze module test je uit of het model dat je hebt gekozen straks levensvatbaar gaat zijn. We gaan testen met inhoud en met prijs. 

Na het testen, en constateren dat je met je nieuwe dienst een strategisch fit met je doelgroep hebt, ga je aan de slag. Je gaat je nieuwe dienst klaar maken voor verkoop. 

Wat is voor jou de beste manier om je diensten in de markt te zetten. In deze module kijken we naar je website, naar social media en alle kanalen en manieren waarmee je bekendheid gaat geven aan je nieuwe business. 

Je leert in deze module volgens een wetenschappelijk bewezen methodiek hoe je programma kunt verkopen. De kans is groot dat je op dit moment je eerste nieuwe dienst al verkocht hebt. 

Een programma zonder overbodige ballast, met veel persoonlijke ondersteuning voor lange termijn resultaten. 

 

‘Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd hebt gekregen.’

(Einstein)

Aandachtspunten voor nieuwe businessmodellen

  • Een nieuw businessmodel moet passen bij de missie, visie en positionering van je organisatie.
  • Je doelgroep, blijft dit de doelgroep waar je nu je diensten aanbiedt?
  • Hoe ontwikkel je je nieuwe aanbod, wie en wat heb je daarbij nodig?
  • Hoe weet je of jouw nieuwe businessmodel succesvol gaat worden?
  • Wat voor mensen en systemen heb je nodig bij het distribueren van je nieuwe diensten?
  • ‘Meer waarde creëren, waardoor je ook in de toekomst interessant blijft voor je klanten en je organisatie toekomstbestendig blijft’.

‘Everything you can imagine is real.’

(Pablo Picasso)

Een nieuw businessmodel ontwikkelen voor opleiders, trainers, consultants en interim-managers 

Wil jij weten of dit programma iets voor je is? 

Dan neem ik een aantal mogelijkheden voor jouw bedrijf met je door.

Ken je bedrijven als Hello Fresh, Uber, Netflix, Spotify?
Dit zijn voorbeelden die erg bekend zijn en vaak genoemd worden als voorbeeld van nieuwe businessmodellen. Groots, succesvol, disruptief, soms beursgenoteerd. Investeringen om te komen waar ze nu zijn waren vaak groot.

Ook voor kleinere organisaties en voor zelfstandige dienstverleners zijn nieuwe business- of verdienmodellen mogelijk die zorgen voor een andere klantbeleving en voor nieuwe, winstgevende kansen in de markt.

Er zijn inmiddels over dit onderwerp veel boeken beschikbaar, je kunt hier natuurlijk zelf mee aan de slag gaan. Maar je kunt je ook laten ondersteunen door een bedrijfskundig adviseur met verstand van zaken en veel ervaring. 

Business Model Generatie

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Patrick van der Pijl

 

Nieuwe business modellen in consulting

Ard-Pieter de Man

 

Nieuwe business modellen

Jan Jonker

 

Wie is Karin?

Van interim-manager naar online bedrijfskundige

Meer dan 25 jaar ervaring als (online) ondernemer, als online opleider, en als adviseur. In 2018 sloot ik een MBA opleiding af met een bedrijfskundig onderzoek in de opleidingsbranche. Na een carrière als interim-manager bij verzekeraars, ziekenhuizen en zorginstellingen ben ik in 2012 een nieuw, online bedrijf begonnen. Mijn auto hebben we verkocht en reizen doe ik alleen nog maar als we in de winter een aantal maanden naar Zuid-Spanje gaan, of in de zomer met camper en boxer Bono rondtrekkend door Europa. Ik heb mijn dromen waargemaakt en vertel je graag hoe ik dat heb gedaan.

Heb je interesse? Maak een afspraak met mij

Het gesprek is gratis en je ontvangt in dat gesprek mijn eerste tips voor jouw business.

[magicactionbox id="2784"]

Volg mij op social media