Het best bewaarde geheim voor marketing zonder dagelijks zichtbaar te zijn vind je hier!

Deze zomer besloot ik om, net zoals ik in 2012 deed toen ik besloot te stoppen met mijn werk als interim-manager, een time out in te lassen. Natuurlijk om met vakantie te gaan (heerlijk met de camper door Nederland getrokken!) maar ook om het eerste half jaar te evalueren.

In dat half jaar gaf ik mijn allerlaatste training over live online trainen, maar had ook veel advies-en coaching-klanten, deelnemers aan webinars en masterclasses.

Wat zijn de vraagstukken van mijn klanten?

Wie waren mijn klanten, wat voor vraagstukken hadden ze, en waar kon ik ze het allerbest bij helpen met mijn kennis van bedrijfskunde en online werken. Wat was de top vijf van meest benoemde problemen?

Online zichtbaar zijn

Het onderwerp dat het afgelopen half jaar door mijn klanten het meest als probleem werd benoemd en ervaren is het online zichtbaar moeten zijn met alles wat daarbij hoort.

Linkedin, Facebook, Instagram, Clubhouse, je hebt een social media kalender nodig, moet mooie posts in Canva kunnen maken, video’s opnemen, met script en ondertiteling. En o ja, een hashtag strategie moet je natuurlijk ook hebben.

Veel zzpers zijn heel succesvol door het inzetten van social media.

Maar stel je nou eens voor dat je dat niet wilt!

Ik wil dit niet!

Regelmatig hoorde ik klanten zeggen: ‘Ik wil niet op social media actief zijn’.

Mijn reactie was tot voor kort: dan kun je beter een baan zoeken.

Want kunnen we nog zonder social media?

Een goed bewaard geheim

Inmiddels is mijn reactie iets anders, en ik vertel je graag een goed bewaard geheim speciaal voor ondernemers die niet graag elke dag op social media actief willen zijn.

Iets waar ik zelf nooit aan had gedacht, maar wat in Amerika al gebruikt wordt door grote organisaties. En je weet waarschijnlijk, wij volgen Amerika als het gaat om marketing en sales.

Maaike Gulden vertelde me vlak voor mijn vakantie over de eerste Pinterest summit die zij organiseerde in de Benelux.

Ik kan je wel vertellen dat ik erg sceptisch was. Pinterest? Dat gebruikte ik toen we ons nieuwe huis gingen inrichten. Dat was de plek waar ik ging zoeken naar meubels en ideeën. En terwijl ik daaraan terug dacht…..o ja….

O ja…..daardoor kocht ik die bank, en die lamp… en ook dat setje tafeltjes bij juist die bedrijven.

Precies!

Doordat ik Pinterest als zoekmachine gebruikte en klikte op de plaatjes van de meubels die ik zag. En zo op de website van de verkoper terecht kwam.

Ah, en toen ging er een lampje bij me branden.

je kunt Pinterest dus zien als een zoekmachine, net als google.

Ik deed mee met de Pinterest summit, een dag vol met online trainingen van de beste Pinterest experts van Nederland, veel informatie, tips, cijfers en feiten.

Ik was overtuigd.

Met klanten die vanaf nu tegen me zeggen dat ze niks met social media willen doen ga ik kijken naar de mogelijkheid om Pinterest in te zetten.

De Pinterest summit was gratis en is voorbij. Maar….. gelukkig heeft Maaike een VIP product gemaakt van alle opnames en daar ontzettend veel extra’s aan toegevoegd.

Wil je meer weten? Kijk dan op deze pagina, je kunt je daar ook aanmelden voor een bedrag dat veel lager is dan de waarde van al deze informatie.