Nadat ik vorig jaar mijn MBA opleiding afrondde zei ik tegen mijn man: ‘hou me scherp’! In 2019 even geen studie voor mij. En hoe gaat dat dan? Tijdens de kerstdagen zag ik op facebook een advertentie van een hele dure, opleiding waar ik direct voor viel.

De ideale klant, dat ben ik

Alles klopte, het was alsof hij voor mij was geschreven. Ik ben de ideale klant voor deze opleiding.

Op maar één, toch wel essentieel punt na. Als ik deze opleiding wil volgen heeft dat grote gevolgen voor mijn werk, mijn gezin en mijn leven.
Deze opleiding bestaat uit een groot aantal blokken met dagen en avonden waarop ik aanwezig moet zijn.
Op een locatie die voor mij zorgt voor een lange reistijd met grote kans op files.
Op momenten waarop ik in Spanje zit, of afspraken heb met mijn eigen klanten.

Mijn wensen?

Die zijn echt niet bijzonder of uniek. Ik wil niet meer mijn werk-en privé-leven aanpassen aan een studie. Ik wil op momenten die ik zelf bepaal een studie volgen.
Ik wil een opleiding die zich naadloos aanpast aan mijn werk en mijn leven. Die flexibel is en online gevolgd kan worden.

Gevolg?

En dit is wat ik steeds meer hoor van opleiders en trainers. Ze merken dat de belangstelling voor langdurige opleidingen afneemt, omdat het niet meer past bij hoe mensen tegenwoordig willen leren. We hebben het allemaal druk. Met werk, met een gezin, met reizen, maar ook met sport en hobby’s.

Het resultaat van deze ontwikkeling kan zijn dat je omzet terugloopt. En dat geeft natuurlijk heel veel spanning.

En dat terwijl de leerbehoefte bij mensen enorm is, kansen genoeg dus.
Wat kun je hieraan doen?

Wat nodig is dat je een opleidingsaanbod creëert dat aansluit bij de levens van je klanten. Want, als de opleider waar ik dit artikel mee begon een flexibel aanbod had gehad? Dan had ik binnen een minuut op de aanmeld knop geklikt. Een dure opleiding, verkocht via een facebookpost!

Hoe jij een opleidingsaanbod kunt creëren dat past bij jouw doelgroep vertel ik je tijdens het Businessmodel Event op 8 maart in Steenwijk.

Share This